II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI U skladu s razvojem informatičkog sustava i digitalizacijom usluga tijela državne uprave, te pravosudnih i drugih državnih tijela (dalje u tekstu: državna tijela), potrebno je omogućiti državnim dužnosnicima, pravosudnim dužnosnicima, te državnim službenicima i namještenicima (dalje u tekstu: zaposlenici državnih tijela) što jednostavniji i brži pristup različitim bazama podataka i aplikacijama koje koriste za obavljanje poslova te elektronički potpis akata. Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva predlaže uvođenje službene iskaznice za zaposlenike državnih tijela u vidu elektroničke, odnosno digitalne kartice kao javne isprave, koja bi sadržavala podatke o pojedinom zaposleniku državnog tijela. Istovremeno navedena iskaznica koristit će se i za dokazivanje statusa zaposlenika državnog tijela, identifikaciju i registraciju pri ulasku u državno tijelo te za evidenciju radnoga vremena. Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva korisnik je projekta UP.04.1.1.17.0001 „Uspostava platforme sa elektroničkim uslugama za e/m Potpis i e/m-Pečat“, kojim će se doprinijeti povećanju učinkovitosti komunikacije unutar sustava državne uprave te u načinu pružanja elektroničkih usluga i njihovoj interakciji s građanima i poslovnim subjektima, kao korisnicima javnih usluga. Navedenim projektom će se razviti i uspostaviti platforma sa elektroničkim uslugama za proces elektroničkog i mobilnog potpisivanja, elektroničkog i mobilnog pečatiranja te provjeru valjanosti elektroničkog potpisa odnosno pečata, koji će se koristiti u elektroničkim javnim uslugama i biti dostupni sudionicima u okviru elektroničkog poslovanja državnih tijela. Cilj je da se uspostavom ove platforme omogući elektroničko potpisivanje i pečatiranje raznih dokumenata. Ova platforma uspostavit će se kao zajednički dijeljeni servis državne uprave. Sustav će biti dizajniran na način da omogući jednostavno korištenje platformom od strane drugih elektroničkih usluga koja državna tijela pružaju svojim korisnicima, koje će biti nadograđene modulom za potpisivanje odnosno pečatiranje. U sklopu ovog projekta potrebno je pribaviti odgovarajuće digitalne certifikate za potrebe državnih tijela. Projektom Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat pribaviti će se, između ostaloga, 30.000 službenih iskaznica, koje imaju multifunkcionalno obilježje, odnosno svaka iskaznica sadrži identifikacijski certifikat te certifikat za kvalificirani elektronički potpis. Stoga se ovim Prijedlogom zakona o službenoj iskaznici propisuje izdavanje i korištenje službene iskaznice kao službeničke digitalne isprave, kojom zaposlenici državnih tijela dokazuju svoj službeni status i identitet te se propisuje njezin izgled i sadržaj, a postupak izdavanja službene iskaznice propisat će čelnik tijela državne uprave nadležnog za poslove razvoja digitalnog društva. Primjenom ovoga Zakona pojednostavit će se i ubrzati postupci koji se provode pred državnim tijelima zbog jednostavnijeg pristupa različitim bazama podataka i aplikacijama koje zaposlenici državnih tijela koriste za obavljanje poslova te korištenje elektroničkog potpisa akata te time stvoriti pretpostavke za učinkovitiji i sigurniji rad državnih tijela u digitalnom okruženju.