II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA Zakona o porezu na dohodak i to je KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE autonomno pravo jedinice lokalne samouprave već niz godina. Nadalje, netočna je tvrdnja da se ovim Zakonom potiče jedinice Ako Izmjene Zakona stupaju na snagu od lokalne samouprave na povećanje paušalnog 01.01.2023. godine po hitnom postupku i ako oporezivanja djelatnosti iznajmljivanja i će maksimalni porez na dohodak od paušala organiziranja smještaja u turizmu. Međutim, neke od jedinica lokalne samouprave taj na turizam biti uračunat u referentnu 2023. godinu, kako će jedinice lokalne samouprave porez svojom odlukom propisuju na moći po hitnom postupku predlagati tako važne minimalan iznos i koristile sredstva fiskalnog odluke o visinama paušalnog poreza na izravnanja, što nije opravdano. Naime, turizam ako je zakonski rok za donošenje fiskalnim izravnanjem nastoji se osigurati odluke do 15.12.2022. godine? usporediva razina javnih usluga u lokalnim Koji će to grad u ovom kratkome periodu ići sa jedinicama uz usporedivo porezno drastičnim povećanjem paušalnog poreza na opterećenje. Cilj je, dakle, procijeniti fiskalni turizam do 15.12., da ne bi doživio financijski kapacitet (mogućnost prikupljanja prihoda) brodolom u fiskalnom izravnanju 2025. godine lokalnih jedinica i pomoći onima čiji je kada će referentna 2023. godina biti uračunata kapacitete ispodprosječan. Do sada se u izračunu tog kapaciteta nije uzimao paušalni u petogodišnji prosjek? Člankom 3. stavkom 2. Pravilnika o paušalnom porez u turizmu pa su sredstva pomoći oporezivanju djelatnosti iznajmljivanja i dobivale i one jedinice koje su imale prilično organiziranja smještaja u turizmu propisano je velik kapacitet za povećanje poreznog prihoda temeljem paušalnog poreza u turizmu. Ovim da, iznimno od stavka 1. navedenog članka, prijedlogom Zakona tako nešto bi se predstavničko tijelo jedinice lokalne onemogućilo, što znači da će pravo na pomoć samouprave može donijeti odluku o visini imati one jedinice koje nemaju mogućnost paušalnog poreza prema ulicama u naselju. Slijedom navedenog, uvođenjem maksimalnog povećanja prihoda od poreza na dohodak do poreza na dohodak od paušala na turizam, ista prosječne razine. odredba Pravilnika neće moći biti primjenjiva. Nadalje, pitam se tko je nadležan za kontrolu plaćanja paušalnog poreza? To sigurno nisu gradovi i općine. Kontrolu valjda provode neke druge državne institucije. Gradovi i općine su osuđene na milost i nemilost funkcioniranja pravne države i državnih tijela koja bi trebala kontrolirati provođenje hrvatskih zakona. Tko to garantira da će se učetverostručiti prihodi općina i gradova ako se uvede maksimalni iznos poreza? Prije će se prepoloviti broj poreznih obveznika koji će plaćati paušalni porez, te ćemo imat još veću štetu nego što je sada imamo. Smatram da je mijenjanje Zakona totalno ishitreno i bez ikakvog temelja. Djelomično prihvaćeno. 4 Milan Šulter