II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA Prilikom svake izmjene poreznih propisa osobito se Načelno smatramo da je nužno ići u smjeru vodi računa o temeljnim ustavnim načelima jednakosti smanjenja poreznog i svako drugog opterećenje i pravednosti prema kojima, porezne obveze moraju plaća, a povećanja poreznog opterećenja imovine. Međutim isto tako smatramo da u svemu treba imati biti utvrđene i raspoređene na sve porezne obveznike na način da budu razmjerne ekonomskoj snazi mjeru te primarno kvalitetnu pripremu koja mora poreznih obveznika, odnosno u skladu sa zahtjevom jasno biti obrazložena javnosti. Pri tome bi se obvezno trebale poštivati odredbe Ustava Republike ravnomjerne raspodjele poreznog tereta na način da Hrvatske prema kojima je svatko dužan sudjelovati u se zaštiti porezne obveznike sa najnižim primicima i očuva njihov životni standard. Tako se Prijedlogom podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima, a porezni sustav mora Zakona predlaže povećati iznos osnovnog osobnog biti temeljen na načelima jednakosti i pravednosti. odbitka s 560,00 eura na 600,00 eura te iznose Mišljenja smo da je isto ovom prilikom, kao i kod osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, uzdržavane ranijih porezni reformi, izostalo. članove i invalidnost primjenom postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i invalidnost kao i povećanje praga za primjenu poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih obveznika. II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA Nije prihvaćen PROISTEĆI, a) Ocjena stanja Poštovani, pozdravljam svako rasterećenje plaća, pa Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos tako i dosadašnje podizanje osobnog odbitka sa 560 osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 na 600 eur. Mislim da u proračunu ima mjesta da se eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, ide sa još malo većim osobnim odbitkom od 650 eur, uzdržavane članove i invalidnost primjenom jer će se većina toga novca nazad preliti u državnu postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog blagajnu. Mogli bi razmislit i o posebnim osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog povlasticama ili osobnim odbicima za odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i niskoprofitabilnu industriju tipa tekstilne ili za invalidnost kao i povećanje praga za primjenu socijalne usluge. Socijalne usluge su vrlo nisko poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest profitabilna grana i kod njih se svako povećanja će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji plaća ili bilo kakvih dodatnih troškova mora preliti na podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se korisnike tih usluga. Zanimljivo je da korisnici usluga dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju dobijaju vaučere za energiju, iako su recimo neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih smješteni u domove, također dobijaju različite obveznika. Daljnje povećanje osobnog odbitka nije dodatke, dok su radnici koji skrbe o njima smješteni moguće zbog postavljenih fiskalnih okvira. u potpuno isti položaj sa drugim visokoprofitabilnim Propisivanje porezne olakšice samo za zaposlene u granama. Molim razmislite o tome. određenim vrstama djelatnosti bilo bi diskriminatorno u odnosu zaposlene u drugim djelatnostima. Napominje se da se poreznim propisima može djelomično utjecati na socijalni aspekt te da su pitanja socijalne politike temeljno uređena propisima iz nadležnosti Ministarstva rada, mirovinskoga sustava obitelji i socijalne politike kao i visina minimalne plaće. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Budući da je turizam u Republici Hrvatskoj prostorno 1. Mogu se složiti sa tvrdnjom da je turizam u neravnomjerno razvijen, osobito u kontinentalnom Republici Hrvatskoj prostorno neravnomjerno dijelu, trenutno propisani način oporezivanja dovodi razvijen, posebice turizam u kontinentalnom dijelu do nepravednog oporezivanja fizičkih osoba koje Hrvatske u odnosu na primorski dio te su postojeći ostvaruju primitke od iznajmljivanja stanova, soba i resursi i atrakcije u kontinentalnom dijelu zemlje postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova nedovoljno iskorišteni, ali je potpuno neozbiljno, s u odnosu na stupanj turističke razvijenosti jedinica Vaše strane, tvrditi da to dovodi do stvaranja nepravednog tretiranja u oporezivanju fizičkih osoba lokalne samouprave. Ovim izmjenama želi se prvotno smanjiti razlika u oporezivanju s obzirom na različiti koje ostvaruju primitke od iznajmljivanja stanova, stupanj turističke razvijenosti jedinica lokalne soba i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova u odnosu na stupanj turističke razvijenosti samouprave, budući da se iznos utvrđenog paušalnog poreza množi s brojem kreveta, neovisno o tome jedinica lokalne samouprave. JLS samostalno propisuju visinu paušalnog poreza i najmjerodavnije koliko kreveta iznajmljuje odnosno spada li u skupinu iznajmljivača ili domaćina. Ovaj zakon samo je jedan su za određivanje njegovog iznosa te ga od propisa koji se mijenjaju s ciljem da se prilagođavaju uvjetima na svome području. Budući da se visina poreza određuje pojedinačno za svaku povećanjem porezne obveze (kod određene skupine JLS, ne možete izvoditi zaključak kako to dovodi do iznajmljivača) potakne iznajmljivača na promjenu poslovanja odnosno da svoju nekretninu iznajmi nepravednog oporezivanja budući da je svaka dugotrajno umjesto kratkotrajno. odluka temeljna na različitim lokalnim prilikama i okolnostima. Vašim prijedlogom sa razvrstavanjem u 5 kategorija prema indeksu turističke djelatnosti nanosi se direktna šteta slabije razvijenim, ruralnim naseljima koji se nalaze na području JLS koje su razvrstane u više kategorije turističke razvijenosti. Primjerice za ležaj u naselju Vela Učka za sada se plaća 20.42 €, a Vašim prijedlogom navedeni iznos raste na minimalno 150.00€ budući da se navedeno naselje nalazi unutar granica JLS (Grad Opatija) koja je razvrstana u najvišu kategoriju turističke razvijenosti. Paradoksalno je da bi po Vašem prijedlogu, susjedna naselja (Vranja, Brest pod Učkom, Boljun) u sastavu susjedne općine Lupoglav koja je razvrstana u 4. kategoriju turističke razvijenosti plaćali porez u rasponu od 20.00 € do najviše 100.00 € po ležaju, a vjerojatno i manje s obzirom da se ne radi o središnjem naselju općine Lupoglav. Vela Učka brdsko-planinsko je naselje na oko 900 m n.v., smješteno na padinama Učke, sa oštrom klimom i uvjetima koji predstavljaju izazov za organizaciju svakodnevnog života. Odlazak stanovništva, pogotovo nakon završetka 2. svjetskog rata kada je naselje bilo do temelja spaljeno, a ljudi protjerani, veliki je problem. Upravo zato povoljnim poreznim tretmanom, od strane lokalnog predstavničkog tijela koje je najupućenije u lokalne prilike, djelovalo se na preostale stanovnike da im se omogući dodatni izvor prihoda u vidu iznajmljivanja turističkog smještaja. Vašim prijedlogom podiže se najmanji iznos paušalnog poreza, potpuno zanemarujući lokalne prilike, i posljedično postiže vrlo štetan efekt za malobrojne preostale stanovnike dok će njihovi najbliži susjedi imati daleko povoljniji porezni tretman s obzirom na nižu kategoriju turističke razvijenosti budući da administrativno pripadaju drugoj općini. Naposlijetku, upravo Vaš prijedlog je taj koji će dovesti do, kako navodite, „nepravednog tretiranja u oporezivanju fizičkih osoba“. Ovakvih primjera je mnogo u cijeloj zemlji gdje centralna naselja podižu indeks turističke razvijenosti, a manja susjedna naselja kolateralne su žrtve, s Vaše strane, nerealno visoko postavljenih minimalnih iznosa paušalnog poreza po ležaju. 2. Neozbiljno je što navodite da je porezno opterećenje dohotka ostvarenog po osnovi iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova 2%, bez da ste podastrijeli ikakav izračun za takvu tvrdnju! S obzirom da se radi o paušalnom oporezivanju, realno porezno opterećenje za svakog poreznog obveznika je drukčije, stoga je maliciozno navoditi iznos poreznog opterećenja od 2% kao argument u ovoj javnoj raspravi. Pozivam Vas da izostavite ovaj dio obrazloženja jer je besmislen ili ga nadopunite detaljnim izračunom koji u obzir uzima činjenicu da najmodavac ne plaća režijske troškove, a iznajmljivač turističkog smještaja dužan ih je ukalkulirati u svoju cijenu. 3. Navodite kako se „ukazala potreba za poticanjem mjera kojima će se omogućiti priuštivo stanovanje te je stoga kako bi se postigla veća pravednost u oporezivanju i utjecalo na stvaranje stabilnih stambenih uvjeta za obitelji i zaposlene osobito u područjima s izraženom sezonalnošću najma, potrebna promjena u tom dijelu“. S vašom tvrdnjom se slažem, ali ona se primarno odnosi na urbane centre gdje je veća potražnja za dugoročnim najmom nekretnina. Tu nejednoliku potrebu za priuštivim stanovanjem i sami ste prepoznali u obrazloženju, ali ju niste primijenili u zakonskim odredbama već Vam je ona poslužila isključivo da drastično dignete donje granice paušalnog poreza. Izmjene zakona ne uzimaju u obzir činjenicu da je navedena pojava vezana uz dijelove države, iako je upravo u obrazloženju navedena činjenica utvrđena. Molim Vas da obrazložite na koji će način za rješavanje problema priuštivog najma pomoći to što će se povećati porezno opterećenje nekretnina koje nisu pogodne za stanovanje poput soba, studio apartmana, robinzonskog smještaja ili kampa u domaćinstvu? Činjenica da nisu pogodni za cjelogodišnje stanovanje utvrđena je i u rješenju o kategorizaciji s obzirom da su mnoga rješenja sezonska. Ukoliko možda smatrate da su prethodno navedene nekretnine pogodne za stanovanje hoćete li po istom principu podignuti porezno opterećenje hotelima i kampovima s obzirom da se Hrvatska suočava s problemom priuštivog stanovanja? Iako zvuči nemoguće, Policijska postaja Opatija, dozvolila je prijavu prebivališta u objektu registriranom kao hotel pa je to možda nagovještaj Vašeg rješenja priuštivog stanovanja u našoj zemlji. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Tražimo prilikom donošenja izmjena Pravilnika Navedeno nije predmet izmjena Zakona o porezu na izmijeniti propis u članku 48. st. 5. da je kao obvezan dohodak već Pravilnika o porezu na dohodak. sadržaj računa obrtnika i podatak o vlasniku te njegovoj adresi prebivališta ili uobičajenog boravišta, uz naziv radnje. Svaki obrt mora imati registriranu adresu sjedišta (eventualno poslovne jedinice). Smatramo da je na računu potrebno istaknuti adresu registriranog sjedišta a ne adresu gdje se nalazi obitelj obrtnika. Ukoliko je naravno adresa sjedišta obrta, po volji obrtnika, na adresi stanovanja, to je onda ujedno i pristanak da na računima ističe tu adresu. Ali ako se djelatnost obavlja u drugom, iznajmljenom prostoru npr. gdje je i prijavio sjedište obrta, smatramo da na računu ne treba biti podatak o njegovoj adresi stanovanja. Time se nepotrebno narušava privatnost obrtnika ali i drugih nositelja samostalnih djelatnosti. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Nije komentar na sam Zakon, ali je u vezi Povećanje osnovnog osobnog odbitka imati će utjecaj neoporezivih iznosa, kod izrade Pravilnika o porezu na povećanje iznosa određenih neoporezivih na dohodak, predlažem konačno povećati naknada, potpora, nagrada i drugih primitaka koje neoporezivi iznos dnevnice za službeni put u poslodavac može isplatiti svojim radnicima, a koji se Hrvatskoj koja je trenutno smiješnih 30,00 eura. S utvrđuju primjenom propisanih koeficijenta na osnovni obzirom da dnevnica služi za pokriće izdataka osobni odbitak. Međutim, napominje se kako prehrane, pića i prijevoza u mjestu u koje je radnik neoporezivi primici nisu predmet izmjena Zakona o upućen na službeno putovanje, koji to ručak i večeru porezu na dohodak već Pravilnika o porezu na može radnik financirati iz 30 eura? Ako radnik putuje dohodak. Stoga će se prilikom izmjene i dopune izvan Hrvatske u naprimjer BiH ili Crnu Goru za tamo Pravilnika o porezu na dohodak ovisno o fiskalnim mu pripada dnevnica od 50,00 eura. A znamo da su mogućnostima i konzistentnosti propisivanja cijene u Hrvatskoj kudikamo više osobito nakon neoporezivih primitaka, razmotriti i ovaj prijedlog. uvođenja eura. Predlažem iznos dnevnice povisiti na minimalno 40 eura, a bilo najpravednije da se stavi kao što je u susjednim zemljama barem 50,00 eura. Također, Predlažem Neoporezivi Dar djetetu do 15 godina starosti promijeniti u "do 18 godina starosti". Zar djeca od 16 ili 17 godina nisu djeca? Možda je vrijeme da pomaknemo granicu. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Predložena visina paušalnog poreza na dohodak Budući da je turizam u Republici Hrvatskoj prostorno predstavlja preveliko povećanje u odnosu na neravnomjerno razvijen, osobito u kontinentalnom dosadašnju, a pritom nisu u obzir uzeti svi usporedivi dijelu, trenutno propisani način oporezivanja dovodi podaci kad se oporezivanje tzv. “turističkog najma” do nepravednog oporezivanja fizičkih osoba koje uspoređuje s oporezivanjem ostalih oblika dohotka ostvaruju primitke od iznajmljivanja stanova, soba i od imovine. Također se kod određivanja visine postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova paušala, ali i samog načina oporezivanja, uopće nije u odnosu na stupanj turističke razvijenosti jedinica vodilo računa o poreznoj snazi svakog poreznog lokalne samouprave. Indeks turističke razvijenosti je obveznika jer istu poreznu obvezu ima krevet u matematički model razvrstavanja JLS-ova prema smještajnoj jedinici s 3 zvjezdice i onaj sa 5 stupnju njihove turističke razvijenosti. Omogućuje zvjezdica. Šta je s projektom (re)kategorizacije? transparentnost, relevantnost, efikasnost i bolje Kriterijem indexa turističke razvijenosti i paušalnim ocjenjivanje neravnomjernosti u turističkom razvoju opterećenjem u novim visinama iznosa sa sadašnjih Hrvatske. Osnovna svrha ITR-a je da se maksimalno 19,91 do 199,08 eur po krevetu, pretežak dio kolača iskoriste i ravnomjerno rasporede raspoloživi se bacio na razinu lokalne samouprave. financijski resursi u svim dijelovima Hrvatske, uz Zakonodavcu je opravdanje da tek 6 % odluka istodobno osiguravanje održivosti turističkih aktivnosti jedinica lokalne samouprave sada primjenjuje s ekološkog, socijalnog i ekonomskog motrišta. ITR je najviše stope poreza po krevetu (199,08Eur) podijeljen na pet kategorija razvijenosti u koje se Indexom tur. razvijenosti definirano je područje jedne svrstavaju jedinice lokalne samouprave. Na ovaj općine, grada, a znamo da na teritoriju lokalne način osigurat će se ravnomjernije porezno samouprave imamo više i manje atraktivnih zona. opterećenje u odnosu na ostvarene primitke posebno Nadalje, naglašava se izračun poreznog opterećenja u turistički najrazvijenijim jadranskim destinacijama te dohotka od najma je 8,4 % a dohotka ostvarenog po poticati daljnji razvoj turizma na kontinentu. Budući da osnovi iznajmljivanja stanova, soba i postelja jedinice lokalne samouprave najbolje poznaju uvjete turistima 2% !!! Osnovica kod dohotka od najma se iznajmljivanja na svojem području, istima je dano umanjuje za 30 %, a kod iznajmljivača nema pravo da visinu paušalnog poreza na dohodak priznavanja nikakvih troškova (održavanje, čišćenje, propišu svojim odlukama u granicama određenim provizije agencijama!! Hrvatska udruga obiteljskog Zakonom o porezu na dohodak. Zakonom propisani smještaja raspon visine paušalnog poreza na dohodak ostvaren od iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova ostao je nepromijenjen od 2019. godine. S obzirom da je tijekom godina došlo do promjene podataka o broju noćenja i cijeni noćenja na temelju kojih je utvrđena postojeća visina poreza, nužna je prilagodba visine paušalnog poreza. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Osobni odbitak bi trebalo ineksirano vezati uz Svaka država uređuje porezni sustav sukladno svojoj podatak o inflaciji koji DZS (Državni zavod za poreznoj politici uzimajući u obzir cjelokupnost statistiku) objavi), a ne fiksirati određeni iznos. poreznog sustava, a prilikom uređenja istog potrebno Navedeno, primjerice postoji u poreznom sustavu je možebitne izmjene i dopune razmotriti sa svih Savezne Republike Njemačke. Prijedlod: Porezna relevantnih aspekata uzimajući u obzir fiskalne uprava poslužbenoj dužnosti računa godišnji porezni mogućnosti proračuna. odbitak prilikom izračuna povrata poreza za pošlu godinu. Osobni odbitak mora svake godine biti uvećan minimalno za iznos inflacije, a političkom odlukom može biti uvećan i više. II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Iznosi turističke pristojbe za 2025. godinu za područje Zadarske županije. Paušalna godišnja turistička pristojba za skupinu Smještaj u domaćinstvu je 2024. godine iznosila 48,00 € po krevetu, dok 2025. godine iznosi 50,00 € po krevetu. Neću ulaziti u smisao pristojbe jer za to jednostavno nema suvislog odgovora a time ni smisla... povećanje iznosi 4,17%. Ova kakofonija koju Nije prihvaćen Propisani iznosi turističke pristojbe nisu predmet ovog Nacrta prijedloga zakona. Utvrđivanje i plaćanje poreza na dohodak u paušalnom iznosu propisano je Zakonom o porezu na dohodak i podzakonskim propisima kako bi se pojednostavilo vođenje evidencije i plaćanje poreza na dohodak odnosno kako bi se poreznim obveznicima olakšalo obavljanje djelatnosti. Napominjemo da porezni obveznici koji stvaraju naši "političari" a odzvanja našim medijskim ispunjavaju uvjete za utvrđivanje i plaćanje poreza na prostorom samo potvrđuje činjenicu da je reforma dohodak u paušalnom iznosu, ukoliko žele mogu koju treba provesti ishitrena, bez odgovarajućih utvrđivati i plaćati porez na dohodak na temelju sustavnih, multidisciplinarnih analiza. Izjava 17. rujna poslovnih knjiga. Međutim, porezni obveznici koji ne 2024. "Ta porezna reforma ide i ona će ići i s daljnjim ispunjavaju uvjete za utvrđivanje i plaćanje poreza na RASTEREĆENJEM poreza na dohodak", dodao je dohodak u paušalnom iznosu, obvezni su utvrđivati i Plenković. "Ovo su prihodi lokalnih jedinica i država plaćati porez na dohodak na temelju poslovnih knjiga. ovo ne radi da bi neku proračunsku rupu nadomjestila, nego zbog ovog političkog i ekonomskog pitanja, a to je priuštivo stanovanje." !? Izjava ministra turizma 25. rujna 2024. "Do sada je porezno opterećenje bilo izrazito malo, nepravedno i podoporezovano, nekih 1 do 2 posto. Sad će biti 5 posto. Ovaj model koji smo napravili je apsolutno pravedan za onoga koji ima 10 kreveta i za onoga koji ima 5 kreveta. Zato što je osnovni parametar prihod po krevetu, a ne nešto drugo."! Kako sustav koji se bazira na fiksnom paušalnom iznosu može biti "pravedan" kada određeni postotak npr. 5% na DOHODAK ovisi o cijeni smještaja koja varira! Koji faktor u svemu je uopće kategorizacija! Apartman sa dvije ili pet zvjezdica ne mogu postići ni približno jednaku tržišnu cijenu a time dolazi do enormnih razlika u prihodima dok je jednima i drugima porez na dohodak po ležaju/apartmanu isti! Dali je to pošteno? Nekima očito da. II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Poštovani postoje socijalne djelatnosti- domovi za starije kojima su plaće 60-70% prihoda. Plaće u socijalnim djelatnostima su male, ali i prihodi su niski. Ljudi u Slavoniji imaju izrazito niske plaće i mirovine i teško mogu platiti realan iznos usluge doma. Svugdje u Europi cijena usluge za jednog korisnika pokriva bruto 2 plaću jednog radnika. Mi u Slavoniji imamo 50% veći trošak plaće nego što je cijena doma po korisniku. O našim starijima se više neće imati tko brinuti. Razmislite o olakšicama za određene skupine djelatnosti. Većina Eu država čak sufinancira domove do njihove realne cijene troška po korisniku. U drugim djelatnostima trošak plaće radnika zauzima 20-30% prihoda tvrtke, te su one znatno manje izložene . Zadržimo naše domaće radnike da brinu o našim starijima. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Potpuno je netočan podatak da je porezno opterećenje dohotka ostvarenog po osnovi iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima 2%. Za preko 80 % iznajmljivača on iznosi oko 5 % a ako se pribroje i ostala (taksa i članarina) Nije prihvaćen Visina plaće nije uređena poreznim propisima već izvorima radnog prava. Navedeno je uređeno propisima iz nadležnosti Ministarstva rada, mirovinskoga sustava obitelji i socijalne politike kao i visina minimalne place. Poreznim propisima može se djelomično utjecati na socijalni aspekt primjerice putem povećanja osobnog odbitka što se predlaže i ovim prijedlogom Zakona od 1.1.2025. povećati iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 na 600,00 eura kao i iznose osobnog odbitka za uzdržavane članove i invalidnost. Isto tako, u sustavu poreze na dohodak postoje porezne olakšice koje su od utjecaja na zadržavanje mladih u zemlji (oslobođenjem od plaćanja poreza na dohodak po osnovi plaće u 100% iznosu do 25 godina života odnosno u 50% iznosu između 26 i 30 godina života) te se i ovim Prijedlogom Zakona predlaže propisati novu poreznu olakšicu kojom će se doprinijeti stvaranju poticajnog okruženja i ostanku iseljenih hrvatskih državljana u RH. Pitanja socijalne politike temeljno su uređena propisima iz nadležnosti Ministarstva rada, mirovinskoga sustava obitelji i socijalne politike. Utvrđivanje i plaćanje poreza na dohodak u paušalnom iznosu propisano je Zakonom o porezu na dohodak i pratećim propisima kako bi se pojednostavilo vođenje evidencije i plaćanje poreza na dohodak odnosno kako bi se poreznim obvezna davanja (koje iznajmljivač ne smije posebno obveznicima olakšalo obavljanje djelatnosti. naplatiti za razliku od d.o.o-a ili obrta) porezno Napominjemo da porezni obveznici koji ispunjavaju opterećenje iznosi oko 10 %. Krajnje je nekorektno uvjete za utvrđivanje i plaćanje poreza na dohodak u od članova Vlade RH javno komunicirati taj podatak paušalnom iznosu, ukoliko žele mogu utvrđivati i a koji za cilj ima dobiti javnu privolu na povećanje plaćati porez na dohodak na temelju poslovnih knjiga. paušalnog poreza. Mogli ste uvesti porez 1 € po krevetu te izmisliti npr. naknadu za razvoj turizma od 500 € po krevetu pa javno govoriti da je porezno opterećenje 0,001 %. Javnost bi vam bila još više naklonjena. II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Umjesto povećanja porezne presije tj povećanja poreznog opterećenja na kratkoročni najam, trebalo bi smanjiti poreznu presiju tj ukinuti porez na dugoročni najam čime bi on postao atraktivniji za iznajmljivače. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Poštovani razmislite o podizanju poreznih pragova za neka zanimanja. Recimo svi slušamo kako se jedna kuća u Gorskom Kotaru iznajmljuje za 350 eur po noći. U djelatnosti socijalne skrbi, konkretno domovi za starije osobe u Slavoniji za 350 eur na dan je smješteno 12 štićenika, koji dobiju 4 oborka, kave, o kojima se brine 24h, koji se voze u bolnice, kojima se održava higijena, pranje, peglane. I od tih 350 eura još 4-5 osoba dobije plaću. Troškovi privatnih domova su veliki, a realna cijena se ne može naplatiti. Razmislite o podizanju neoporezivog praga za takve djelatnosti. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Ovo sigurno nisu dostatne mjere za Slavoniju. 60% mojih srednjoškolskih prijatelja radi od Brazila, Amerike, Irske, Francuske, Njemačke, Ausitrije, Švedske itd. Ni jedna osoba se ne misli vratiti. To su sve mlade osobe čija su djeca sada trebala puniti školske učionice. To je trebala biti naša budućnost. No Slavonija budućnosti više nema. Osobni porezni odbitak je postavljen nisko, kao da se taj dio neće Nije prihvaćen Ukidanje oporezivanja dohotka od imovine točnije jednog oblika, dugoročnog korištenja imovine u odnosu na drugi oblik, kratkotrajnog korištenja imovine nije u skladu s osnovnim ciljem izmjena svih poreznih propisa a to je jače oporezivanje imovine u odnosu na rad odnosno prebacivanja tereta oporezivanja na imovinu. Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, uzdržavane članove i invalidnost primjenom postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i invalidnost kao i povećanje praga za primjenu poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih obveznika. Daljnje povećanje osobnog odbitka nije moguće zbog postavljenih fiskalnih okvira. Podizanje poreznog praga samo za određene djelatnosti bilo bi diskriminatorno u odnosu na ostale. Napominje se da se poreznim propisima može djelomično utjecati na socijalni aspekt te da su pitanja socijalne politike temeljno uređena propisima iz nadležnosti Ministarstva rada, mirovinskoga sustava obitelji i socijalne politike kao i visina minimalne plaće. Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, uzdržavane članove i invalidnost primjenom postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i invalidnost kao i povećanje praga za primjenu vratiti preko pdv-a i ostalih poreza u državni proračun. Skupite hrabrosti i podignite osobni odbitak. poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih obveznika. Podsjećamo kako je porez na dohodak prihod jedinica lokalne samouprave. Osobni odbitak kao neoporezivi dio dohotka utvrđen je na nivou države, dok su eventualne razlike u oporezivanju građana, ovisno o fiskalnom okviru proračuna svake jedinice lokalne samouprave, omogućene donošenjem odluka jedinica lokalne samouprave s nižim visinama poreznih stopa. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Propisani iznos osnovnog osobnog odbitka povećati Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 sa 560,00 eura na 700,00 eura. Nije logično da eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, minimalna plaća bude oporeziva porezom na uzdržavane članove i invalidnost primjenom dohodak. Prema sadašnjoj minimalnoj plaći neoporezivi osobni odbitak bi trebao biti 672,00 eura postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog a pošto je za očekivati da će minimalna plaća rasti odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i od 01.01.2025. godine, razumno bi bilo da je invalidnost kao i povećanje praga za primjenu neoporezivi osnovni osobni odbitak 700,00 eura. Naravno, za uzdržavanu djecu, uzdržavane članove poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest obitelji i za invalidnost trebaju se primijeniti postojeći će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se koeficijenti na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Mirovine iz II stupa bi trebale biti oslobođene dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju plaćanja poreza na dohodak. Umirovljenici su, cijelo neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih vrijeme dok su radili, plaćali sve poreze i doprinose obveznika. Podsjećamo kako je porez na dohodak pa nije primjereno da ponovo plaćaju porez na prihod jedinica lokalne samouprave. Osobni odbitak sredstva koja im se isplaćuju iz uplaćenih doprinosa kao neoporezivi dio dohotka utvrđen je na nivou koji su im ustezani prilikom isplate plaće. države, dok su eventualne razlike u oporezivanju građana, ovisno o fiskalnom okviru proračuna svake jedinice lokalne samouprave, omogućene donošenjem odluka jedinica lokalne samouprave s nižim visinama poreznih stopa. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom ''Naime, porezno opterećenje dohotka ostvarenog od Budući da je turizam u Republici Hrvatskoj prostorno najma iznosi 8,4%, a dohotka ostvarenog po osnovi neravnomjerno razvijen, osobito u kontinentalnom iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i dijelu, trenutno propisani način oporezivanja dovodi turistima i organiziranja kampova 2%''- ovaj podatak do nepravednog oporezivanja fizičkih osoba koje poreznog opterećenja dohotka od 2% jednostavno ostvaruju primitke od iznajmljivanja stanova, soba i nije točan. Naime, kod dugoročnog najma dohodak postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova je jednak prihodu pa porezno opterećenje dohotka u odnosu na stupanj turističke razvijenosti jedinica ostvarenog od najma od 8,4% je zapravo jedino lokalne samouprave. Indeks turističke razvijenosti je davanje koje najmodavac ima. Kod iznajmljivanja matematički model razvrstavanja JLS-ova prema stanova, soba i postelja putnicima i turistima, stupnju njihove turističke razvijenosti. Omogućuje iznajmljivač ima cijeli niz troškova (agencijska transparentnost, relevantnost, efikasnost i bolje provizija, režije, čišćenje, održavanje, pranje ocjenjivanje neravnomjernosti u turističkom razvoju posteljine...). Nakon toga državi treba platiti PDV na Hrvatske. Osnovna svrha ITR-a je da se maksimalno agencijsku proviziju, paušalni porez, turističku iskoriste i ravnomjerno rasporede raspoloživi pristojbu i turističku članarinu, pa ukupno porezno financijski resursi u svim dijelovima Hrvatske, uz opterećenje dohotka po aktualnim zakonima istodobno osiguravanje održivosti turističkih aktivnosti značajno prelazi 10%. Ovaj prijedlog zakona je s ekološkog, socijalnog i ekonomskog motrišta. ITR je nepravedan i diskriminirajući. Na to koliko je ovaj podijeljen na pet kategorija razvijenosti u koje se zakon diskriminirajući, pokazuje članak 38. novog svrstavaju jedinice lokalne samouprave. Na ovaj Zakona o turizmu, po kojem se novi hoteli način osigurat će se ravnomjernije porezno oslobađaju čak 100% poreza na dobit. Dakle, hoteli opterećenje u odnosu na ostvarene primitke posebno se oslobađaju od poreza na dobit, a od istih lokalno u turistički najrazvijenijim jadranskim destinacijama te stanovništo nema nikakve koristi jer su hoteli u poticati daljnji razvoj turizma na kontinentu. Budući da stranom vlasništvu, zapošljavaju jeftinu radnu snagu jedinice lokalne samouprave najbolje poznaju uvjete s dalekog istoka, te svu dobit izvlače iz države. iznajmljivanja na svojem području, istima je dano Prijedlog zakona predstavlja udar na lokalno pravo da visinu paušalnog poreza na dohodak stanovništo obalnog područja koje je u potpunosti propišu svojim odlukama u granicama određenim oslonjeno na apartmanski turizam jer novac koji se tu Zakonom o porezu na dohodak. Zakonom propisani zaradi ostaje i troši se u lokalnoj sredini. Zaključak: raspon visine paušalnog poreza na dohodak ostvaren ovo je udar na male iznajmljivače i lokalno od iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i stanovništvo, a u korist hotelijera. turistima i organiziranja kampova ostao je nepromijenjen od 2019. godine. S obzirom da je tijekom godina došlo do promjene podataka o broju noćenja i cijeni noćenja na temelju kojih je utvrđena postojeća visina poreza, nužna je prilagodba visine paušalnog poreza. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom "Naime, porezno opterećenje dohotka ostvarenog od Budući da je turizam u Republici Hrvatskoj prostorno najma iznosi 8,4%, a dohotka ostvarenog po osnovi neravnomjerno razvijen, osobito u kontinentalnom iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i dijelu, trenutno propisani način oporezivanja dovodi turistima i organiziranja kampova 2% što posljedično do nepravednog oporezivanja fizičkih osoba koje dovodi do veće usmjerenosti u pružanje usluga ostvaruju primitke od iznajmljivanja stanova, soba i iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova turistima i organiziranja kampova. S druge strane u odnosu na stupanj turističke razvijenosti jedinica ukazala se potreba za poticanjem mjera kojima će se lokalne samouprave. Indeks turističke razvijenosti je omogućiti priuštivo stanovanje te je stoga kako bi se matematički model razvrstavanja JLS-ova prema postigla veća pravednost u oporezivanju i utjecalo na stupnju njihove turističke razvijenosti. Omogućuje stvaranje stabilnih stambenih uvjeta za obitelji i transparentnost, relevantnost, efikasnost i bolje zaposlene osobito u područjima s izraženom ocjenjivanje neravnomjernosti u turističkom razvoju sezonalnošću najma, potrebna je promjena u tom Hrvatske. Osnovna svrha ITR-a je da se maksimalno dijelu." Predlagač ne razlikuje prihod od dohotka. iskoriste i ravnomjerno rasporede raspoloživi Dohodak od najma i dohodak ostvaren po osnovi financijski resursi u svim dijelovima Hrvatske, uz iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i istodobno osiguravanje održivosti turističkih aktivnosti turistima i organiziranja kampova opterećuje se u s ekološkog, socijalnog i ekonomskog motrišta. ITR je najviše slučajeva po stopi od 12%. Razlika je u podijeljen na pet kategorija razvijenosti u koje se određivanju dohotka, tj, dohodak od najma je 70% svrstavaju jedinice lokalne samouprave. Na ovaj najamnine (30% je priznato kao trošak), dok se način osigurat će se ravnomjernije porezno paušalni dohodak od kratkoročnog najma određuje opterećenje u odnosu na ostvarene primitke posebno kao količnik godišnjeg paušalnog poreza na dohodak u turistički najrazvijenijim jadranskim destinacijama te i stope poreza (12%). To na mom području gdje poticati daljnji razvoj turizma na kontinentu. Budući da paušalni godišnji porez na jednu postelju od 99 eura jedinice lokalne samouprave najbolje poznaju uvjete znači godišnji paušalni dohodak u iznosu od 825 iznajmljivanja na svojem području, istima je dano eura. Prema podacima koje je iznio ministar financija pravo da visinu paušalnog poreza na dohodak prihod po postelji iznosi 40 eura 65 dana u godini, te propišu svojim odlukama u granicama određenim je godišnji prihod 2600 eura. Dohodak je 31,78% Zakonom o porezu na dohodak. Zakonom propisani prihoda, a trošak 68,27%. Prema Nacrtu prijedloga raspon visine paušalnog poreza na dohodak ostvaren zakona naredne godine bi godišnji paušalni porez od iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i bio za moje područje u rasponu od 150 do 300 eura. turistima i organiziranja kampova ostao je Za porez od 150 eura paušalni godišnji dohodak bi nepromijenjen od 2019. godine. S obzirom da je bio 48% prihoda, a trošak 52%. Za 300 eura tijekom godina došlo do promjene podataka o broju paušalnog poreza paušalni dohodak bi bio 96%, a noćenja i cijeni noćenja na temelju kojih je utvrđena trošak 4% prihoda. Za ilustraciju, obrtnici koji plaćaju postojeća visina poreza, nužna je prilagodba visine paušalni porez imaju priznato 85% troškova na paušalnog poreza. prihod, a paušalni dohodak im iznosi 15% prihoda. Predlagač bi trebao promijeniti način obračuna paušalnog dohotka od kratkoročnog najma, jer ovakav način obračuna dovodi do velikog nesrazmjera u porezno priznatim troškovima na prihod. II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Povećajte koeficijent osobnog odbitka za obitelji s troje djece i to drastično, višestruko. To je odavno trebalo biti napravljeno. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom CITAT: " Nadalje, utjecaj inflacije na raspoloživi dohodak građana Republike Hrvatske i dalje opterećuje dohodak građana u okviru trenutno propisanih neoporezivih dijelova dohotka te porezne osnovice za primjenu niže stope zbog čega se ukazala potreba za dodatnim poreznim rasterećenjem odnosno povećanjem iznosa osnovnog osobnog odbitka, osobnog odbitka za uzdržavane članove, uzdržavanu djecu i invalidnost. Stoga se predlaže povećati propisani iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na iznos od 600,00 eura ... " - Ako je porast plaća iznosio 15ak posto u godinu dana onda bi osobni odbitak, ako se želi zadržati isto porezno opterećenje trebao rasti barem za isti postotak. U navedenom prijedlogu taj iznos raste za svega 7,14 posto, dakle upola manje od inflacije, odn porasta plaća. Ukoliko se porezno opterećenje ne želi samo zadržati na istom nivou nego čak i smanjiti odn. prebaciti na oporezivanje imovine kako piše u obrazloženju tada taj odbitak treba iznositi znatno više od 700€. Također smo svjedoci da porast mirovina ne prati porast plaća i inflaciju u istom postotku, a kako dobar dio umirovljenika plaća porez na dohodak bilo bi pravedno ukinuti bilo kakvo oporezivanje mirovina. Nije prihvaćen Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, uzdržavane članove i invalidnost primjenom postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Podsjećamo kako je porez na dohodak prihod jedinica lokalne samouprave. Osobni odbitak kao neoporezivi dio dohotka utvrđen je na nivou države, dok su eventualne razlike u oporezivanju građana, ovisno o fiskalnom okviru proračuna svake jedinice lokalne samouprave, omogućene donošenjem odluka jedinica lokalne samouprave s nižim visinama poreznih stopa. Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, uzdržavane članove i invalidnost primjenom postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i invalidnost kao i povećanje praga za primjenu poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih obveznika. Podsjećamo kako je porez na dohodak prihod jedinica lokalne samouprave. Osobni odbitak kao neoporezivi dio dohotka utvrđen je na nivou države, dok su eventualne razlike u oporezivanju građana, ovisno o fiskalnom okviru proračuna svake jedinice lokalne samouprave, omogućene donošenjem odluka jedinica lokalne samouprave s nižim visinama poreznih stopa. Ističe se da visina mirovine nije uređena poreznim propisima. Vezano za oporezivanje mirovine, napominjemo da se predujam poreza na dohodak od nesamostalnog rada (plaće i mirovine) obračunava po stopama koje su svojim odlukama kao nižu i višu stopu za oporezivanje godišnjih dohodaka odredila predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave u kojima stjecatelj dohotka ima prebivalište odnosno uobičajeno boravište, a umirovljenicima se potom obračunani predujam poreza na dohodak od mirovine umanjuje za 50%. Međutim, ističemo da ako iznos osobnog odbitka na koji porezni obveznik - umirovljenik ostvaruje pravo prelazi iznos ostvarenog dohotka po osnovi mirovine, mirovina ne podliježe oporezivanju. Dakle, umirovljenici osim prava na osnovni osobni odbitak i uvećani osobni odbitak po osnovi uzdržavanih članova i invalidnosti ostvaruju i pravo na posebnu porezna olakšicu obliku umanjenja porezne obveze za 50%. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Budući da je turizam u Republici Hrvatskoj prostorno " Naime, porezno opterećenje dohotka ostvarenog neravnomjerno razvijen, osobito u kontinentalnom od najma iznosi 8,4%, a dohotka ostvarenog po dijelu, trenutno propisani način oporezivanja dovodi osnovi iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova 2% ..." - do nepravednog oporezivanja fizičkih osoba koje OVO NIJE U POTPUNOSTI TOČNO. Porez na ostvaruju primitke od iznajmljivanja stanova, soba i dohodak od iznajmljivanja turistima doduše iznosi postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova 2,22% ali to nije jedino porezno opterećenje koje ovi u odnosu na stupanj turističke razvijenosti jedinica obveznici plaćaju. Također plaćaju PDV na usluge lokalne samouprave. Indeks turističke razvijenosti je stranih turističkih agencija u iznosu 25%, također matematički model razvrstavanja JLS-ova prema plaćaju i dodatni porez na kuće za odmor po stopi stupnju njihove turističke razvijenosti. Omogućuje koju određuje lokalna samouprava te turističku transparentnost, relevantnost, efikasnost i bolje pristojbu. Kad se zbroje ta sva davanja državi i ocjenjivanje neravnomjernosti u turističkom razvoju lokalnoj samoupravi tada se to porezno opterećenje Hrvatske. Osnovna svrha ITR-a je da se maksimalno znatno povećava, npr. u mom slučaju na ukupno iskoriste i ravnomjerno rasporede raspoloživi 11,12% od ukupnog dohotka. Ta opterećenja nemaju financijski resursi u svim dijelovima Hrvatske, uz dugoročni iznajmljivači već samo navedenih 8,4%. istodobno osiguravanje održivosti turističkih aktivnosti Uz navedeno davanje državi i JLS kratkoročni s ekološkog, socijalnog i ekonomskog motrišta. ITR je iznajmljivači imaju i dodatne troškove za režije i podijeljen na pet kategorija razvijenosti u koje se čišćenje apartmana što dugoročni nemaju te je neto svrstavaju jedinice lokalne samouprave. Na ovaj prihod kod kratkoročnih iznajmljivača znatno manji način osigurat će se ravnomjernije porezno od onih dugoročnih opterećenje u odnosu na ostvarene primitke posebno u turistički najrazvijenijim jadranskim destinacijama te poticati daljnji razvoj turizma na kontinentu. Budući da jedinice lokalne samouprave najbolje poznaju uvjete iznajmljivanja na svojem području, istima je dano pravo da visinu paušalnog poreza na dohodak propišu svojim odlukama u granicama određenim Zakonom o porezu na dohodak. Zakonom propisani raspon visine paušalnog poreza na dohodak ostvaren od iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova ostao je nepromijenjen od 2019. godine. S obzirom da je tijekom godina došlo do promjene podataka o broju noćenja i cijeni noćenja na temelju kojih je utvrđena postojeća visina poreza, nužna je prilagodba visine paušalnog poreza. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Najjednostavniji i najtransparentniji utjecaj na najniže Prijedlogom Zakona predlaže se povećati iznos prihode i natalitet je povećati osnovni osobni odbitak osnovnog osobnog odbitka s 560,00 eura na 600,00 sa 560 na 1000 eura (koja je logika plaćati porez na eura te iznose osobnog odbitka za uzdržavanu djecu, bruto plaću manju od 1000 eura) uz korekciju stopa uzdržavane članove i invalidnost primjenom za viša primanja. Te povećanje koeficijenta na 1. do postojećih koeficijenata na povećani iznos osnovnog 4. dijete i uzdržavanu osobu na 1.5. Trenutno je osobnog odbitka. Povećanje osnovnog osobnog umanjenje poreza za 1. dijete oko 45 eura, za 2. oko odbitka te osobnog odbitka za uzdržavane članove i 80 eura. Što priuštiti djetetu s tim iznosom? I koja je invalidnost kao i povećanje praga za primjenu razlika u troškovima za 1., 3. ili 7. dijete? Prihodom poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak dovest od poreza na nekretnine se bez problema će do manjeg obuhvata poreznih obveznika koji kompenzira manjak prihoda od dohotka uslijed gore podliježu oporezivanju po višoj poreznoj stopi čime se predloženog. dodatno smanjuje porezno opterećenje i povećavaju neto primanja odnosno raspoloživi dohodak poreznih obveznika. Podsjećamo kako je porez na dohodak prihod jedinica lokalne samouprave. Osobni odbitak kao neoporezivi dio dohotka utvrđen je na nivou države, dok su eventualne razlike u oporezivanju građana, ovisno o fiskalnom okviru proračuna svake jedinice lokalne samouprave, omogućene donošenjem odluka jedinica lokalne samouprave s nižim visinama poreznih stopa. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, b) Pitanja koja se trebaju urediti zakonom Citat: "Hrvatski iseljenici ionako ne plaćaju porez na Uvođenje porezne olakšice za iseljene hrvatske dohodak dok su u inozemstvu i njihovo oslobađanje državljane od javnog je interesa te prvenstveno ima za cilj poboljšanje demografske slike i ekonomskog poreza na 5 godina u poreznom smislu ne stanja države. Naime, riječ je i o jednoj od mjera za predstavlja gubitak." Istina, u poreznom smislu ne predstavlja gubitak, no u osobnom smislu u odnosu prevladavanje odnosno ublažavanje negativnih demografskih kretanja i kretanja na tržištu rada. na građane koji su ostali i "borili se za Hrvatsku Napominje se da je preokretanje negativnih svojim radom" predstavlja iznimno nepoštenu demografskih trendova jasno definiranom odredbu. Nejednakost u poreznom sustavu dovest pronatalitetnom politikom i stvaranjem poticajnog će do povećanja sive/crne ekonomije te fiktivnog iseljavanja i ponovnog vraćanja. Ljudi će se iseljavati okruženja za povratak hrvatskih iseljenika u Republiku Hrvatsku radi njezine konkurentnosti, iz Hrvatske na 2 godine kako bi kasnije mogli na bolje plaćenim poslovima više novaca zaraditi. Ovo otpornosti gospodarstva te podizanja kvalitete života svih građana u skladu s Programom Vlade Republike će posebno biti vidljivo kod mlađih ljudi koji su na početku svoje karijere (završene škole/fakulteti) koji Hrvatske. Predloženom poreznom olakšicom uvodi se dodatna pogodnost s ciljem privlačenja iseljenih onda neće ni počinjati raditi u Repulici Hrvatskoj. hrvatskih državljana, a ne umanjuju se prava ili Zašto i bi? Stoga predlažem smanjiti vrijeme pogodnosti ostalih građana koje su im i do sada bile "subvencije" povratnicima na najviše 2 godine. dostupne. Dakle, predložena porezna olakšica temelji se na posebnom društvenom i gospodarskom cilju te je od javnog interesa i usmjerena na opće dobro, bez narušavanja prava ostalih građana, a skraćivanje razdoblja porezne olakšice umanjilo bi poticaj za povratak. Također, ističemo kako su važećim Zakonom već propisane porezne olakšice s ciljem ispunjenja nefiskalnih ciljeva države (socijalnih, gospodarskih, demografskih, pronatalitetnih, obrazovnih i dr.) te su iste uz ostalo u funkciji zaštite građana. Nije prihvaćen II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA PROISTEĆI, c) Posljedice koje će donošenjem zakona proisteći Radi postizanja legitimnih demografskih ciljeva koji su Posljedice koje će ovim Zakonom proisteći su u općem/javnom interesu te potreba tržišta rada, nejednakost i neravnopravnost, kao i novčano kažnjavanje građana RH koji cijeli svoj život svojim Ustavom Republike Hrvatske je dana ovlast Hrvatskom saboru da samostalno, u skladu s radom pridonose rastu i razvijanju Lijepe naše plaćanjem poreza i doprinosa. Zašto bi povratnici bili Ustavom i zakonom, odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici u povoljnijem položaju od ostalih građana RH? Poticanje vraćanja se može ostvariti subvencijama, a Hrvatskoj. Programom Vlade 2024.-2028. želi se koliko znam i do sada je povratnicima nuđen zaustaviti iseljavanje i potaknuti povratak hrvatskih određeni iznos da se vrate, pa nemamo statistiku državljana. Navedena ustavna ovlast daje mogućnost koliko je to povratnika iskoristilo. Nitko se ne želi zakonodavcu mijenjati te dopunjavati već postojeća vratiti u poreznu nedosljednost, pravnu nesigurnost i zakonska uređenja, odnosno uređivati ih na različite građansku neravnopravnost. načine ovisno o različitim okolnostima i s ciljem ispunjenja nefiskalnih ciljeva države (socijalnih, gospodarskih, demografskih, pronatalitetnih, obrazovnih i dr.). Poticanje povratka iseljenih hrvatskih državljana jedan je od tri demografska prioriteta Republike Hrvatske budući da se suočava s trostrukim demografskim izazovom: starenjem stanovništva, padom nataliteta i iseljavanjem. Poticanje povratka iseljenih hrvatskih državljana i njihovo zaposlenje može pridonijeti rastu gospodarstva, a njihovo plaćanje doprinosa pridonijet će povećanju mirovina i financiranju zdravstva. Postoji više načina na koje Republika Hrvatska može raditi na ublažavanju negativnog demografskog trenda i stvaranju uvjeta za povratak iseljenih hrvatskih državljana. Osim subvencijama koje nisu u nadležnosti Ministarstva financija - Porezne uprave, poticajno okruženje za povratak iseljenih hrvatskih državljana može se stvoriti i kroz mjere fiskalne politike što je upravo cilj predložene porezne olakšice. Ovom poreznom olakšicom izravno će se utjecati na povećanje raspoloživog dohotka što posljedično utječe na povećanje životnog standarda te odluku iseljenih hrvatskih državljana o povratku u Republiku Hrvatsku. Predloženom poreznom olakšicom uvodi se dodatna pogodnost s ciljem privlačenja povratnika, a ne umanjuju se prava ili pogodnosti ostalih građana koje su im i do sada bile dostupne. Dakle, predložena porezna olakšica temelji se na posebnom društvenom i gospodarskom cilju te je od javnog interesa i usmjerena na opće dobro, bez narušavanja prava ostalih građana. Isto tako, ističemo kako su važećim Zakonom već propisane porezne olakšice s ciljem ispunjenja nefiskalnih ciljeva države (socijalnih, gospodarskih, demografskih, pronatalitetnih, obrazovnih i dr.) te su iste uz ostalo u funkciji zaštite građana. Nije prihvaćen